FANDOM

Opis Edytuj

Discovery One to statek kosmiczny z cyklu filmów 2001 Odyseja kosmiczna Stanleya Kubricka.Poniższa tabela przedstawia podstawowe dane techniczne i informacje na temat tego pojazdu.

Discovery one 1

Discovery One widok od przodu.

Discovery One

Widok na prawą burtę.

Podstawowe dane: Edytuj

U s s discovery one

Widok od tyłu. Widać silniki jądrowe.

Nazwa Discovery One
Numer boczny XD-1
Przynależność Stany Zjedoczone Ameryki
Lata służby Od 2001

Do 2010

Typ Badawczy
Los statku Zniszczony
Załoga 5 osób
Kapitan David Bowman

Dane techniczne: Edytuj

W filmie nie podano wszystkich danych technicznych statku (nieznana jest na przykład jego maksymalna prędkość).

Długość 140,1 m
Szerokość 16,7 m
Wysokość 17 m
Masa 5,440 t
Napęd jądrowy

Misja Edytuj

W filmie Kubricka jak również w książce o tym samym tytule statek Discovery One jest statkiem badawczym wysłanym w kierunku Jowisza w celu zbadania tajemniczego monolitu.Statkiem steruje zintegrowany z nim komputer o nazwie HAL.W pewnym momencie HAL buntuje się i zabija całą załogę statku oprócz kapitana Bowmana, któremu udaje się go wyłączyć.Po dotarciu na orbitę Jowisza kapitan opuszcza statek w specjalnie przystosowanej kapsule w celu zbadania monolitu i już nie powraca.Przechodzi on przez Gwiezdną bramę.Porzucony statek krąży przez następne 9 lat wokół jednego z księżyców Jowisza aż do roku 2010.

Io

Księżyc IO Jowisza przy którym orbitował Discovery One.

Epilog Edytuj

Po latach statek zostaje odnaleziony przez rosyjską ekspedycje na statku Leonov, która przywraca go do sprawności jednak po otrzymaniu ostrzeżenia od Bowmana musi się szybko ewakuować z rejonu Jowisza.Wykorzystuje Discovery jako jedną z rakiet pomocniczych a potem porzuca go.W końcu statek zostaje zniszczony przez Jowisz który przekształca się powoli w małą gwiazdę.

Dokładny artykuł na temat wszystkich IV części filmu znajdziesz tu : [1] ( ang ).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki